۞ اطلاعیه :
آکادمی فارکس ایرانیان، با پوشش لحظه‌ای و به‌روز اخبار روز اقتصاد دیجیتال دنیا، فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال همراه شما خواهد بود.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پزشکی، بهداشت و زیبایی
  • شناسه : 6005
  • ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
مصرف خودسرانه داروها عامل حذف باکتری‌های مفید بدن
مصرف خودسرانه داروها عامل حذف باکتری‌های مفید بدن

مصرف خودسرانه داروها عامل حذف باکتری‌های مفید بدن

پزشک مرکز بهداشت کیش، با اشاره به تاثیرات منفی مصرف خودسرانه داروها، گفت: این اقدام می‌تواند منجر به مقاومت میکروبی و حذف باکتری‌های مفید بدن شود. بهاره کریم آقایی همچنین تاکید کرد که افراد باید از مصرف داروها بدون تجویز پزشک خودداری کرده و در مواقع بیماری تنها با تجویز پزشک و به‌طور دقیق و کامل دارو مصرف کنند.

بهاره کریم آقایی خاطرنشان کرد: افراد از مصرف خودسرانه دارو‌ها خودداری کنند و در مواقع بیماری با تجویز پزشک به شکل دقیق و کامل نسبت به مصرف دارو اقدام کنند. او افزود: باکتری‌ها به دلیل مقاومت دارویی در بدن افراد مبتلا به بیماری‌ها نسبت به مصرف دارو واکنش نشان نمی‌دهند و این باعث کند شدن روند درمانی آنها می‌شود.

بهاره کریم آقایی افزود: بسیاری از افراد با مراجعه به پزشکان یا داروخانه‌ها اصرار به مصرف دارو‌های خاص دارند در صورتی که اقدامات درمانی موثر مانند تغذیه، مصرف مایعات و استراحت کافی از عوامل بهبود بیماری هاست. او افزود: رعایت نکردن فاصله صحیح مصرف دارو از دیگر عواملی است که برخی بیماران بدلیل انجام ندادن باعث می‌شوند دارو به اندازه کافی به بدن نرسد و میکروب به دارو مقاوم شود.

بیمار+پرستار

بهاره کریم آقایی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار جهانی تا سی سال آینده تعداد مرگ‌های ناشی از مقاومت میکروبی از سرطان بیشتر خواهد شد. پزشک مرکز بهداشت کیش تصریح کرد: با مصرف صحیح دارو‌ها براساس تجویز پزشک، به نجات جان آیندگان کمک کنیم.


منبع:

صدا و سیما



کدخبر:
343638

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

پانزده − یک =